czwartek, 5 kwietnia 2012

Guacamole z tofu

Kiedy zdarza mi się jeść kanapki to są zwykle na pełnym wypasie. Tym razem dokonałam guacamole z tofu, które smakuje lepiej niż się spodziewałam :) Nie dawałam czosnku, bo tego dnia miałam już przesyt, ale możecie dodać ząbek - smak będzie bardziej wyrazisty. Tofu sprawia, że pasta jest bardziej odżywcza i sycąca.

Składniki

1 awokado
1/3 opakowania tofu naturalnego
2 łyżeczki Sambal Oelek lub 1/2 papryczka chilli albo 3 krople tabasco - cokolwiek ostrego i paprykowego
kilka listków świeżej kolendry lub bazylii
kilka kropel cytryny
sos sojowy lub sól

Awokado i tofu rozgniatam widelcem tak, żeby połączyły się ze sobą i stworzyły masę o konsystencji pasty. Nie musi być to masa jednolita - ja na przykład lubię, kiedy biel tofu przebija się spod zielonej pierzynki:) Do tego przepisu idealnie pasuje kolendra, jednak moja jest w dalszym ciągu w fazie wzrostu, dlatego zastępuję ją świeżą bazylią, którą szatkuję na drobne kawałeczki. Dodaję sos sojowy do smaku i kilka kropel cytryny, mieszam ponownie. Teraz czas na papryczkę. Używam pasty Sambal Oelek, która w rzeczywistości jest przetartą masą z papryczek, zapakowaną w słoik. Wygodne i dobrze się trzyma w lodówce. Oczywiście zamiast tego można użyć świeżej papryczki albo sosu tabasco czy innej ostrej przyprawy - zależy co znajdziemy w kuchennych szafkach. 
Pastę na kanapce najsmaczniej jest przystroić sałatą i pomidorem lub papryką i polać kremem na bazie octu balsamicznego z Modeny. Używam go do polewania wierzchu wielu kanapek i mogę powiedzieć, że jest najprawdziwszą wisienką na torcie i warto w niego zainwestować.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz