niedziela, 11 marca 2012

Koktajl z syropem klonowym

Strasznie chodzą za mną słodycze - codziennie przeglądam masę zdjęć muffinek, ciasteczek, ciast, batoników, a u mnie piekarnik się psuje :C

W związku z tym radzę sobie na różne sposoby. Wykorzystuję m.in. moje niedawne odkrycie - syrop klonowy. Genialnie zastępuje miód i cukier, w dodatku zawiera witaminy i sole mineralne. Ma charakterystyczny przypalony lub beczkowy posmak i dzięki temu niweluje trochę słodycz i nie jest taki mdły jak miód. Świetnie komponuje się z mlekiem sojowym, otrębami, płatkami owsianymi.

Syropu nie spotkałam na razie w żadnym z wegańskich przepisów, które przeglądałam, więc chyba jest niedoceniany albo z jakichś nieznanych mi jeszcze powodów wyklęty przez wegan.

Koktajl, który dziś zrobiłam wstrząsnął moimi kubeczkami smakowymi. Aż piszczały z radości:) W dodatku w środku pływał miąższ z owoców, co sprawiło mi dodatkową frajdę.

Koktajl z syropem klonowym

1 i 1/2 banana
1/2 pomarańczy
ok. 200 ml mleka sojowego
chlust syropu

> Banany i pomarańczę pokroić, wrzucić do blendera.
> Zalać mlekiem, chlustnąć syropem.
> Zblenderować i przelać do kubka.
> Oblizywać blender mlaszcząc.

2 komentarze: